Rabu, 23 Mac 2011

MELAWAT KAWASAN BANJIR 2 (BERSAMA PJ PAS PERAK)

|

Pagi ini sekali YB Ramli melawat ketiga-tiga pusat penempatan banjir.Tempat pertama adalah di SK Haji Dahalan,Tebuk Matau.YB Ramli sempat beramah mesra dengan mangsa banjir dan sebelum bergerak menuju ke lokasi lain,YB Ramli meninggalkan sedikit buah tangan untuk mereka.





 Kelihatan jalan-jalan dan rumah-rumah masih dalam digenangi air.Hujan tetap turun bila tiba lewat tengahari.YB ramli tiba pula di kawasan Alor Ponhsu dimana terdapat satu lagi pusat pemindahan banjir.Di sini merupakan bilik gerakan utama.Pasukan bomba dan RELA ditugaskan untuk standby di sini dan akan dihubungi apabila khidmat mereka diperlukan.





 YB Ramli mendapat satu khabar gembira iaitu PJ PAS Perak,Ustaz Abu Bakar Hussin bersama-sama Setiausaha Badan Perhubungan PAS Perak,Ustaz Misbahul Munir telah meluangkan masa untuk melihat sendiri kawasan dan penempatan banjir disamping membawa sedikit sumbangan dari PAS Negeri Perak.Sebelum memulakan sesi lawatan,sedikit taklimat ringkas telah disampaikan oleh saudara Fadli Aziz.






 Rombongan ini bertolak ke SK Bukit Merah sebagai tempat lawatan pertama.Sumbangan disampaikan kepada En Mohd Nor.





 Lokasi kedua adalah di SK Haji Dahalan,Tebuk Matau.Dan lokasi terakhir adalah di SK Alor Pongsu.






Program lawatan ini tamat jam 6 petang.Rata-rata mangsa mengucapakan terima kasih kepada rombongan dan mereka redha dengan ujian dari Allah SWT.

0 ulasan: