Selasa, 21 Julai 2009

YAB IR. HAJI NIZAR MENZIARAHI MENDIANG AHLI KELAB PENYOKONG PAS BAGAN SERAI

|

Encik Beh mendengar penerangan ringkas isu-isu semasa

Bersama-sama ADUN-ADUN dan AP Kawasan Bagan Serai serta ahli Kelab Penyokong PAS Bagan Serai.


Dato'Seri Ir Haji Nizar berbual bersama salah seorang daripada anak mendiang

Dalam kesibukan memenuhi permintaan rakyat khususnya dalam menyampaikan ceramah isu-isu semasa, YAB Dato’ Seri Ir. Haji Nizar sempat meluangkan masa untuk menziarahi mendiang salah seorang ahli Kelab Penyokong PAS kaum Cina di kawasan Bagan Serai. Mendiang merupakan yanng meninggal dunia pada umur 94 tahun adalah antara penduduk lama di kawasan Jalan Jetty atau dikenali sebagai “Jalan Market Lama”. Kehadiran beliau pada malam tersebut telah disambut dengan begitu meriah walaupun ia dirancang pada saat-saat akhir. Nizar yang yang hadir seawal jam 7.30 malam telah mengimamkan solat Maghrib di Masjid Bagan Serai seterusnya menziarahi Pejabat Kelab Penyokong PAS yang telah dirasmikan beliau pada 25hb. Julai 2008 yang lalu.

Menurut Encik Beh Heng Kin selaku Pengerusi kelab tersebut, walaupun Ir. Haji Nizar tidak dibenarkan menjalankan tugas sebagai MB tetapi bagi mereka beliaulah MB yang sah sehingga kini. Dato’ Seri Ir. Haji Nizar kemudian dibawa menziarahi mendiang dan sempat bertemu ahli keluarga dan sanak saudara mendiang. YAB Dato Seri Ir Haji Nizar bersama-sama YB Ramli bin Tusin dengan diringi oleh Unit Amal Parit Buntar seterusnya bertolak ke Parit Buntar bagi menyampaikan ceramah kepada penyokong-penyokong Pakatan Rakyat di kawasan Utara Perak.

Isnin, 20 Julai 2009

ZIARAH KE PEKAN HARI MASJID TINGGI

|


Telah menjadi kebiasaan pada setiap pagi Khamis, kawasan Masjid Tinggi menjadi tumpuan para penduduk khususnya sekitar Bagan Serai untuk mendapatkan keperluan harian (makanan) seperti sayur-sayuran, ikan-ikan dan juga buah-buahan serta keperluan-keperluan asas lain. Apa yang menarik di sini ialah walaupun pasar hari tersebut atau dikenali dengan Pekan Khamis diadakan pada hari bekerja, akan tetapi suasananya seakan hari-hari cuti umum. Begitu ramai penduduk-penduduk ‘turun’ samada untuk mendapatkan barang keperluan atau pun mencari sesuatu yang baru diniagakan.

Bagi ADUN Gunung Semanggol suasana inilah merupakan peluang bagi beliau untuk mendekati dan beramah mesra bersama penduduk-penduduk dan juga peniaga-peniaga pada hari tersebut. Walaupun ada diantara peniaga-peniaga datang dari luar Bagan Serai kebanyakan barang jualan adalah segar-segar. Ada diatara peniaga-peniaga yang datang dari Pantai Remis yang membawa hasil laut yang sememangnya menjadi keperluan penduduk-penduduk di kawasan ini. Beliau juga meninjau keadaan persekitaran kawasan berniaga yang lebih luas setelah pembinaan jalan baru ke Kuala Gula. Pada beliau keselesaan penduduk-penduduk perlu dititikberat memandangkan kawasan tersebut adalah laluan utama kenderaan dari Ipoh ke Pulau Pinang yang sememangnya digunakan oleh kenderaan berat. Pada hari tersebut beliau sempat bertemu AP Bagan Serai Haji Mohsin Fadzli yang kebetulan datang untuk mebeli barang keperluan harian beliau.

Isnin, 6 Julai 2009

GERAK GEMPUR DAFTAR PEMILIH BARU BAGAN SERAI

|


Pelancaran Gerak Gempur Daftar Pemilih Baru Peringkat kawasan Bagan Serai telah dijalankan pada 4hb.Julai 2009. Program yang dilaksanakan adalah bertujuan untuk mengumpul seberapa ramai ahli masyarakat yang layak mengundi untuk didaftarkan sebagai pemilih khususnya bagi pilhanraya yang ke 13 akan datang. Pada majlis tersebut YDP PAS kawasan Bagan Serai YB Tuan Haji Ramli bin Tusin merangkap ADUN Gunung Semanggol telah merasmikan majlis tersebut manakala TYDP PAS kawasan Bagan Serai YB Haji Husin bin Din merangkap ADUN Selinsing pula menyerahkan banner daftar pemilih kepada pengarah-pengarah Majlis Tindakan DUN (MTD) yang akan diguna pakai untuk tujuan program pendaftaran di kawaan MTD masing-masing.

Pada majlis tersebut, saudara Salman bin Saleh selaku Setiausaha Jabatan Pilihanraya PAS Negeri Perak telah dijemput untuk memberi taklimat berkenaan cara perlaksanaan dan gerak kerja yang perlu dilakukan bagi menjayakan program tersebut. Menurut beliau gerak gempur ini penting bagi memastikan PAS mengekalkan kemenangan seterusnya memperoleh kejayaan besar pada PRU ke 13 nanti. program tersebut telah dihadiri oleh AJK PAS kawasan, AJK MTD Gunung Semanggol, AJK MTD Selinsing dan AJK MTD Alor Pongsu.