Jumaat, 13 Februari 2009

ROAD SHOW YB HAJI MOHD ABDUL WAHID ENDUT KE BAGAN SERAI

|

Ahli Parlimen Kuala Terengganu, YB Haji Mohd Abdul Wahid Endut yang telah memulakan road show beliau ke serata pelusuk kawasan bagi mengucapkan jutaan terima kasih kepada para petugas yang telah membantu kemenangan PAS di Kuala Terengganu. Beliau menyifatkan sumbangan, usaha dan penat lelah para petugas yang mengorbankan masa, wang dan tenaga sukar untuk dibalas. Bagi penduduk khususnya ahli-ahli PAS kawasan Bagan Serai bertitik daripada pengumuman kemenangan adun Wakaf Mempelam itu pada malam 17 hb Januari yang lalu, satu tabung khas telah telah dilancarkan bagi mengadakan kenduri kesyukuran di atas kemenangan tersebut. Haji Wahid yang dalam siri road show beliau telah hadir bagi meraikan majlis tersebut.


Majlis kesyukuran tersebut diadakan pada sebelah petang
manakala pada sebelah malam pula beliau telah menyampaikan satu ceramah di Markas PAS cawangan Kubu Gajah Semanggol. Beliau juga amat bersimpati ke atas rampasan kuasa yang dilakukan oleh kerajaan haram BN di Perak dan mejelaskan bahawa perkara sedemikian juga pernah berlaku di Terengganu pada tahun 60an iaitu pada pilihan raya pertama bila mana Parti Perikatan yang kalah tipis dalam pilihan raya tersebut telah ‘menarik’ ADUN PAS menyertai Perikatan dan membentuk kerajaan baru.


Di akhir lawatan, beliau telah dijemput ke Kelab penyokong PAS kawasan bagan Serai dan mengambil kesempatan menyampaikan dan mengucapkan terima kasih dan berharap agar kaum cina di Bagan Serai terus memberikan sokongan kepada PAS tanpa berbelah bagi.