Jumaat, 28 November 2008

Bola Sepak...Sukan Untuk Persefahaman,Perpaduan,Pendidikan...

|



Bolasepak adalah acara sukan yang paling popular dan diminati oleh ramai orang di seluruh negara-negara di dunia ini. Bolasepak adalah acara sukan di padang yang berbentuk empat segi, acara sukan ini juga telah banyak mendapat tontonan yang terbanyak di dunia. Acara sukan Bolasepak juga telah berjaya mempengaruhi anak-anak kecil untuk menceburi sukan bola sepak malahan ada di sesebuah negara telah mengadakan sukan bola sepak khas kepada kanak-kanak (kids football) kerana disini secara tidak langsung dapat mencungkil bakat yang ada semasa kecil dan melatih supaya menjadi pemain bola sepak professional pada masa akan datang.

Satu majlis ringkas penyampaian sumbangan pakaian dan peralatan sukan oleh ADUN Gunung Semanggol telah diadakan di perkarangan surau Taman Indah Jaya Semanggol. Pasukan tersebut telah menerima peralatan seperti bola jersi dan lain-lain peralatan bola sepak. Kesemua peralatan dan pakai tersebut di serahkan kepada pengurus pasukan, Encik Rosli bin Abd. Rahman yang turut disaksikan oleh ketua kampung kawasan tersebut.


Dalam ucapan ringkas beliau, YB ADUN Semanggol telah memberi kata semangat dan dorongan dan diharapkan dengan penyerahan peralatan tersebut dapat membantu menyemarakkan semangat kesukanan yang ada pada pasukan tersebut yang hampir kesemuanya masih belia

0 ulasan: